Kursy i szkolenia

  1. 2020 Nowa Era – e-konferencja „Geometria w nauczaniu wczesnoszkolnym”
  2. 2020 UNIQSKILLS „Indywidualizacja pracy z uczniem z SPE z wykorzystaniem narzędzi TIK” Certyfikowany warsztat doskonalący dla pedagogów specjalnych, pedagogów i nauczycieli
  3. 2020 Nowa Era – e-konferencja „Myślenie krytyczne, jako niezbędna kompetencja XXI wieku”
  4. 2020 Nowa Era – e-konferencja „Nauczanie zdalne przedszkolaków i uczniów I-III”
  5. 2020 Nowa Era – e-konferencja „Jak ważna jest relacja wychowawca-uczeń w czasach pandemii i zdalnej nauki”
  6. 2020 Nowa Era – e-konferencja „Nauka zdalna – jak uczniowie mogą pracować plikami PDF”
  7. 2020 Nowa Era – e-konferencja „Uczeń ze spektrum autyzmu”
  8. 2020 – e-konferencja CEO „Edukacja wczesnoszkolna zdalnie? Jak pracować w nowej sytuacji z dziećmi z klas I-III?”
  9. 2020 Leszno „Terapia ręki, jako element pracy z dziećmi z trudnościami grafomotorycznymi”
  10. 2020 – e-konferencja Akademia NASK „Bezpieczeństwo dzieci w Internecie”
  11. 2019 Leszno „Uczeń niewychowany czy nadpobudliwy”
  12. 2019 Stary Lubosz „Uczeń generacji Z, czyli jak efektywnie uczyć cyfrowego człowieka”
  13. 2019 Leszno „Dziecko a zagrożenia medialne – warsztaty metodyczne”
  14. 2019 Leszno – e-konferencja „Nowy rok szkolny 2019/2020 i nowe przepisy w sprawie jego organizacji”
  15. 2019 Poznań „Szkolenie w zakresie zmian w awansie zawodowym dla ekspertów pracujących w komisjach kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych”
  16. 2019 Leszno „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach”
  17. 2019 Nowa Era – e-konferencja „Uczeń z trudnymi zachowaniami w klasie – co możemy zrobić, aby pomóc”
  18. 2019 Poznań „Inspiruje do nauki i rozwoju – Uniwersytet Dzieci w Poznaniu”
  19. 2019 MAC – e-konferencja „Jak wzmocnić koncentrację uczniów”
  20. 2018 Leszno „Radzenie sobie w trudnych sytuacjach wychowawczych. Praktyczny poradnik wychowawcy”
  21. 2018 Nowa Era – e-konferencja „Każde dziecko jest inne, ale razem tworzą jedną grupę – jak pracować z różnicami w klasach”
  22. 2018 Mac – e-konferencja „Jak się uczyć, żeby się nauczyć”
  23. 2018 Nowa Era – e-konferencja „Konflikty dzieci i młodzieży. Dlaczego chłopcy i dziewczynki inaczej reagują w sytuacjach trudnych?”
  24. 2018 MAC – e-konferencja „Ocena pracy nauczyciela i dyrektora wg nowych przepisów prawa oświatowego”
  25. 2018 MAC –  e-konferencja „Efektywność osobista – jak mądrze zarządzać sobą w zawodzie nauczyciela?”
  26. 2018 Leszno CDN – „ScratchJr rozwiązywanie zadań z matematyki w klasach I-III szkoły podstawowej oraz rozwój umiejętności około programistycznych bez użycia komputera”
  27. 2018 Nowa Era – e-konferencja „Nie takie kot(d)y straszne… czyli o kodowaniu z kotem Scratchem”
  28. 2018 MAC – e-konferencja „Ocenianie kształtujące w klasach I-III szkoły podstawowej”
  29. 2018 MAC – e-konferencja – „Budowanie marki osobistej nauczyciela, jako droga do wzmocnienia pozycji nauczyciela oraz rozwoju uczniów”
  30. 2018 MAC – e-konferencja – ” Jak rozwijać myślenie matematyczne uczniów – łamigłówki i zagadki w edukacji wczesnoszkolnej”
  31. 2018 MAC – e-konferencja – ” Jak radzić sobie z trudnymi emocjami uczniów”
  32. 2017 MAC – cykl e- konferencji – „Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej”
  33. 2017 MAC – e-konferencja – „Kreatywne zajęcia kulinarne w szkole lub przedszkolu -jak zachęcić dzieci do zdrowej żywności”
  34. 2017 Leszno CDN – „Mali mistrzowie programowania. Nauczanie podstaw programowania w klasach I- III szkoły podstawowej w nawiązaniu do nowej podstawy programowej”
  35. 2017 MAC- e-konferencja – „Szach-MAC! Jak nauczać gry w szachy uczniów klas I-III?”
  36. 2017 Leszno CDN – „Edukacja przez szachy w nawiązaniu do nowej podstawy programowej dla klas I- III”
  37. 2017 Leszno CDN – „Wychowanie i profilaktyka w szkole. Program wychowawczo-profilaktyczny w szkole, placówce”
  38. 2017 Leszno CDN – „Warunki i sposoby realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego na pierwszym etapie edukacyjnym”
  39. 2017 Warszawa Nowa Era – e-konferencja „Wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Edukacja wczesnoszkolna w świetle zapisów nowej podstawy programowej”
  40. 2017 Leszno CDN – warsztaty metodyczne „Warunki i sposób realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w klasie IV i VII szkoły podstawowej z informatyki”
  41. 2017 Leszno CDN – warsztaty metodyczne „Nowa podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej”
  42. 2017 Leszno – Konferencja „Kto tu rządzi? Ja, czy mój uczeń? O tym, jak radzić sobie z trudnościami i wygórowanymi oczekiwaniami”
  43. 2017 Warszawa WSiP – e-konferencja „Pomiędzy historią, legendą a wyobraźnią”
  44. 2017 Wołomin Centrum Edukacji Filmowej – CERTYFIKAT – „Ogólnopolski Program Edukacji Medialnej”
  45. 2017 Warszawa WSiP – e-konferencja „Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej w obliczu nowej podstawy programowej”
  46. 2017 Poznań – Konferencja „Czego uczymy, ucząc programowania”
  47. 2017 Poznań – Kongres „Zmiany w systemie oświaty”
  48. 2017 MAC – e-konferencja „Jak zachęcić dzieci do czytania”
  49. 2017 MAC – e-konferencja „Logopedia w pracy nauczyciela”
  50. 2016 MAC – e-konferencja „Rozwiązywanie zadań tekstowych w edukacji wczesnoszkolnej”
  51. 2016 Warszawa WSiP – e-konferencja „Jak uczyć, by nauczyć matematyki – metodyczne zasady wczesnoszkolnej edukacji matematycznej”
  52. 2016 MAC – e-konferencja „Nauka programowania w klasach 1-3. Jak realizować proponowaną podstawę programową kształcenia informatycznego?”
  53. 2016 MAC – e-konferencja „Praca z dzieckiem zdolnym w edukacji wczesnoszkolnej”
  54. 2016 MAC – e-konferencja „Tutoring w szkole oraz przedszkolu. Geneza i zastosowanie”
  55. 2016 MAC – e-konferencja „Matematyka na wesoło. Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci”
  56. 2016 Warszawa WSiP – e-warsztaty „Ucz geometrii na boisku szkolnym! O metodzie nauczania matematyki w klasach 1-3 według prof. Jadwigi Hanisz”
  57. 2016 MAC – e-konferencja „Innowacje pedagogiczne w edukacji wczesnoszkolnej”
  58. 2016 Warszawa WSiP -e-warsztaty „Edukacja matematyczna w przedszkolu”
  59. 2016 Konin CDN – „Przyroda w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”
  60. 2016 MAC – e-konferencja „Wywiadówka inaczej – jak przygotować i przeprowadzić spotkanie z rodzicami”
  61. 2016 Warszawa WSiP – e-warsztaty „Nakręć i puść! Jak sprawić, żeby tekst stał się kluczem do fascynujących zajęć”
  62. 2016 Warszawa WSiP – e-warsztaty „Czytanie i pisanie w przedszkolu”
  63. 2016 Warszawa WSiP – e-warsztaty „Jak wychowawca może uczyć się dziecka według Janusza Korczaka? Filozofia Dziecka według Starego Doktora”
  64. 2016 Warszawa WSiP – e-warsztaty „Pozwólmy dzieciom mówić! Jak poprowadzić ciekawe zajęcia z tekstem poetyckim?”
  65. 2016 MAC – e-konferencja „Pułapki pomocy psychologiczno-pedagogicznej”
  66. 2016 Warszawa WSiP – e-szkolenie Ośrodka Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych „Kompetencje interpersonalne nauczycieli jako podstawa budowania relacji z rodzicami”
  67. 2016 MAC – e-konferencja „Jak skutecznie i bezstresowo przeprowadzać sprawdziany w klasach 1-3?”
  68. 2016 MAC – e-konferencja „Jak zwiększyć zaangażowanie uczniów, wykorzystując nowe technologie”
  69. 2015 Warszawa WSiP – e-konferencja edukacji wczesnoszkolnej „Praca nauczyciela klasy pierwszej. Praktyczne rozwiązania na co dzień”: – Kaligrafia XXI wieku na tablecie i smartfonie. Po co dzieciom nauka pisania?
  70. 2015 Częstochowa WSiP – e-konferencja edukacji wczesnoszkolnej „Praca nauczyciela klasy pierwszej. Praktyczne rozwiązania na co dzień”: – Jak to rozwiązać? Zadania tekstowe w trzech klasach szkoły podstawowej i w badaniu OBUT.
  71. 2015 Warszawa WSiP – e-konferencja edukacji wczesnoszkolnej „Praca nauczyciela klasy pierwszej. Praktyczne rozwiązania na co dzień”: – Czy warto tracić czas na doświadczenia z uczniami?
  72. 2015 Łódź WSiP – e-konferencja edukacji wczesnoszkolnej „Praca nauczyciela klasy pierwszej. Praktyczne rozwiązania na co dzień”: – Twórczy nauczyciel – twórczy uczniowie. Czy sztuka prowadzi do dojrzałości społeczno-emocjonalnej?
  73. 2015 Warszawa WSiP – e-konferencja edukacji wczesnoszkolnej „Praca nauczyciela klasy pierwszej. Praktyczne rozwiązania na co dzień”: – Na początku była książka. Inicjacje literackie małych czytelników. Czy to jest konieczne i czemu to ma służyć?
  74. 2015 Częstochowa WSiP – e-konferencja edukacji wczesnoszkolnej „Praca nauczyciela klasy pierwszej. Praktyczne rozwiązania na co dzień”: – Matematyka w klasie I. Czy tak da się uczyć?
  75. 2015 Leszno NOE – Szkolenie „Praca w grupie z dziećmi z różnymi zaburzeniami (nadpobudliwość psychoruchowa, zespół Aspergera, autyzm wczesnodziecięcy, mutyzm, dzieci z rodzin niedostosowanych społecznie”
  76. 2015 Poznań ODN – Konferencja „Wykorzystanie technik pamięciowych w nauce ortografii”
  77. 2015 Poznań ODN – Konferencja „Soroban – liczydło z Dalekiego Wschodu”
  78. 2015 Poznań ODN – Konferencja „Poznajemy matematykę z kształtami Numicon – propozycje ćwiczeń i zabaw”
  79. 2015 Poznań OPERON – Konferencja inaugurująca największą kampanię edukacyjną „JA CZYTAM Dyskusyjne Kluby Edukacyjne”
  80. 2014 Leszno PCG Polska Sp. z o.o. w Łodzi; Unia Europejska (EFS) „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć – projekt edukacyjny dla szkół województwa wielkopolskiego” – „Kurs dla nauczycieli pragnących zdobyć kompetencje wspierania rozwoju uczniów zdolnych”
  81. 2014 OKE – szkolenie dla egzaminatorów systemu zewnętrznego oceniania – sprawdzianu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej w zakresie języka polskiego
  82. 2014 Instytut Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego; Instytut Promocji Edukacji Gdańsk – I Kongres Edukacyjny Nauczycieli Edukacji Wczesnoszkolnej „Uczymy dla przyszłości”
  83. 2014 ORE i MDDP Akademia Biznesu Leszno – Szkolenie dla kandydatów na koordynatorów sieci współpracy i samokształcenia
  84. 2014 Nowa Era Warszawa – Ambasador Świerszczykowego Klubu Pożeraczy Liter
  85. 2014 Instytut RAABE Poznań – Skuteczne metody pracy z dzieckiem z autyzmem i zespołem Aspergera
  86. 2014 ORKE Warszawa – TIK sprawdzone sposoby na urozmaicenie lekcji
  87. 2014 ORKE Warszawa – TIK na lekcjach – jak zacząć?
  88. 2014 Poznań – Wolno – nie wolno – czyli o tym jak rozsądnie wyznaczać granice i nauczyć dziecko zasad
  89. 2014 Poznań – Technologie informacyjno-komunikacyjne w dydaktyce szkolnej
  90. 2013 Piła/Poznań – Wpływ ewaluacji wewnętrznej w doskonaleniu jakości pracy przedszkola, szkoły, placówki
  91. 2013 Poznań – Doradca metodyczny w systemie wsparcia szkół – metody pracy z nauczycielem
  92. 2013 Leszno – Stosowanie prawa w praktyce pedagogicznej nauczyciela
  93. 2013 Leszno – Ewaluacja Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych oraz Planów Działań Wspierających
  94. 2013 Gostyń WSiP – Jak pracować z dziećmi o różnych potrzebach edukacyjnych?
  95. 2013 WSiP Warszawa – ekstranauczyciel – Trening umiejętności
  96. 2013 Poznań – Pole minowe, czyli pole do popisu? Fakty i mity edukacji wczesnoszkolnej w świetle reformy oświaty i praktyki pracy nauczyciela
  97. 2013 Leszno – Sztuka uczenia
  98. 2012 Bonikowo – Podstawy tworzenia ruchu i choreografii na scenie
  99. 2012 Leszno – Niekonwencjonalne metody pracy z dzieckiem o zaburzonych emocjach
  100. 2011 Poznań – Ogólnopolska konferencja Edukacja umysłu. Elastyczny model edukacji oparty na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera zorganizowana w ramach projektu Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
  101. 2011 Leszno – Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w aspekcie obowiązujących przepisów prawa
  102. 2011 Leszno – Rozwiązania metodyczne pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym kształcenie umiejętności tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
  103. 2010 Leszno – Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w kontekście prawa oświatowego i potrzeb wychowawczych uczniów
  104. 2009 Leszno – Praca z uczniem z nadpobudliwością psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi (ADHD)
  105. 2009 Leszno – Niekonwencjonalne metody pracy z dziećmi o zaburzonych emocjach
  106. 2008 Leszno – Metoda P.Dennisona w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym mającymi trudności w nauce pisania i czytania
  107. 2008 Leszno – Zajęcia pozalekcyjne w kontekście integralnego rozwoju ucznia i efektywnego wykorzystania czasu
  108. 2008 Leszno – Seminarium metodyczne dla nauczycieli kształcenia zintegrowanego „Podstawa programowa wyznacza, podręcznik wskazuje a nauczyciel wybiera – skuteczne nauczanie matematyki w nauczaniu zintegrowanym
  109. 2007 Leszno – Konferencja metodyczna „Praca z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi w klasie szkolnej”
  110. 2006 Leszno – Szkolenie „Kierownik/opiekun wycieczek szkolnych”
  111. 2006 Warszawa CODN – szkolenie kandydatów na ekspertów wchodzących w skład komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy
  112. 2005 Warszawa – Warsztaty „Techniki pracy z grupą” – Poznanie technik pracy z dorosłymi. Umiejętność prowadzenia warsztatów i wykładów. Umiejętności z zakresu poprawnej komunikacji.
  113. 2005 Warszawa – Warsztaty „Umiejętność pracy w poziomach z dzieckiem zdolnym i słabym w nauce. Prowadzenie zajęć „Jesteśmy razem czyli rzecz o indywidualnym podejściu do ucznia”
  114. 2005 Poznań OKE – Szkolenie dla egzaminatorów systemu zewnętrznego oceniania w zakresie kryterialnego oceniania
  115. 2004 WSiP Warszawa – konkurs „SCENARIUSZ NA AWANS”
  116. 2004 Jachranka – Wykłady i warsztaty umiejętności pedagogicznych w zakresie projektu edukacyjnego „Przygoda z klasą”
  117. 2004 Leszno – Warsztaty metodyczne „Rozwijanie umiejętności językowych i matematycznych na przykładzie nowych podręczników PPiW”
  118. 2004 Warszawa – I Kongres Edukacyjny „Polska Szkoła w Unii Europejskiej”
  119. 2004 Kraków – Konferencja „Jesteśmy w Europie! Przygoda z klasą – właściwy pakiet we właściwym czasie”
  120. 2004 Kościan – Warsztaty metodyczne „Kreatywny nauczyciel, kreatywny uczeń. Aktywizujące metody pracy w kształceniu zintegrowanym”
  121. 2003 Bonikowo – Warsztaty metodyczne na temat „Kształtowania wrażliwości estetycznej uczniów poprzez plastykę”
  122. 2003 OKUN Leszno – Szkolenie kandydatów na egzaminatorów w zakresie sprawdzianu w sześcioletniej szkole podstawowej
  123. 2003 Warszawa – Wykłady i warsztaty umiejętności pedagogicznych w zakresie projektu edukacyjnego „Przygoda z klasą”
  124. 2002 Sulejówek – Wykłady i warsztaty umiejętności pedagogicznych w zakresie projektu edukacyjnego „Przygoda z klasą”
  125. 2002 OKUN Leszno – Praca w świetlicy socjoterapeutycznej” – zajęcia warsztatowe
  126. 2002 Warszawa – Szkolenie przygotowujące do prowadzenia warsztatów z nauczania zintegrowanego na podstawie cyklu „Przygoda z klasą”
  127. 2002 Kościan – Warsztaty „Inspiracja w zintegrowanych działaniach edukacyjnych w klasach młodszych z obudową Wydawnictwa Edukacyjnego Res Polona JA, TY I Świat”
  128. 2002 Kościan – Warsztaty „Atrakcyjne i różnorodne formy pracy stosowane w kształceniu zintegrowanym z wykorzystaniem nowoczesnych środków dydaktycznych”
  129. 2001 Kościan – Warsztaty „Organizacja zajęć zintegrowanych z wykorzystaniem pakietu EDUKACJA SMYKA”
  130. 2001 Konstancin – Wykłady i warsztaty umiejętności pedagogicznych w zakresie projektu edukacyjnego „Przygoda z klasą”
  131. 2001 Miętno – Wykłady i warsztaty umiejętności pedagogicznych w zakresie projektu edukacyjnego „Przygoda z klasą”
  132. 1999 „EDUKATOR” Leszno – Kurs przygotowujący do pełnienia funkcji kierownika placówek wypoczynku dzieci i młodzieży
  133. 1998 / 1999 ODNiKU Leszno – Uczyć inaczej – edukacja elementarna jako proces wspierania rozwoju dziecka – kurs
  134. 1998 Kościan – Trening umiejętności wychowawczych – warsztaty
  135. 1998 ODNiKU Leszno – Przygotowanie do reformy szkolnej Konstruowanie programu autorskiego z dziedziny edukacji elementarnej – kurs
  136. 1998 Kościan – Psychologiczne umiejętności przeciwdziałania przemocy w rodzinie – warsztaty
  137. 1997 ODNiKU Leszno – Nowe spojrzenie na nauczanie plastyki. Techniki plastyczne – warsztaty
  138. 1997 ODNiKU Leszno – Każde dziecko potrafi – czyli nauczanie techniki w edukacji wczesnoszkolnej – warsztaty